Azolver
  • Ratkaisut
  • Tuotteet
  • Asiakastuki
  • Verkkokauppa

TERVETULOA HINNASTOPÄIVITYSSIVULLEMME

Kaikki postimaksukonehinnaston päivityksestä

Täältä löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin hinnastomuutoksesta ja saat tietoa kuinka lataat uuden hinnaston postimaksukoneeseesi. Seuraa alla olevia linkkejä saadaksesi lisätietoja.

Muutoksia Postin hinnastoon!

Posti muuttaa postimaksukoneella leimattavien lähetysten hintoja 1.10.2022.

Jotta postimaksukone hinnoittelisi lähetykset muutoksen jälkeen oikein, pitää siinä oleva hinnasto päivittää.

Postin postimaksukoneasiakassopimus edellyttää, että postimaksukoneessa oleva hintamuisti on voimassa olevan postimaksukonehinnaston mukainen. Väärin leimatut lähetykset voidaan hylätä ja palauttaa lähettäjälle, mikä viivästyttää tärkeän postin perillemenoa vastaanottajalle.

Posti on tehnyt päätöksen siirtää pakettien lähettämisen Posti SmartShip –palveluun, minkä johdosta pakettien hinnoittelu postimaksukoneella päättyi 31.12.2017. Pitney Bowesin SendKitillä tulostat osoitekortit helposti Posti SmartShipistä sekä muista pakettien lähetyssovelluksista. Voit hankkia meiltä tarratulostimen ja vaa´an sisältävän SendKitin, jonka avulla punnitset pakettisi ja käytät niille oikeita painotietoja sekä tulostat osoitekortit kätevästi ja edullisesti. Lue lisää SendKitistä täältä.

Uuden hinnaston lataaminen

Uusi hinnasto ladataan postimaksukoneeseen ottamalla koneella yhteyttä Pitney Bowesin latauskeskukseen. Tällöin postimaksukone ilmoittaa, että koneeseen on saatavilla päivitys. Lataamalla tämän päivityksen uusi hinnasto päivittyy koneeseen ja on käytössä uuden hinnaston astuessa voimaan.

Mallikohtaiset ohjeet uuden hinnaston lataamiseksi löytyvät alla kohdasta Postimaksukoneen hinnaston päivittäminen.

Postimaksukonemalleihin DM50/DM55, DM300C/DM400C/DM425C sekä Connect+ uusi hinnasto on ladattavissa 26.9.2022 alkaen, ja se astuu voimaan 1.10.2022.

Malleihin DM90i, DM110i, DM160i ja DM220i uusi hinnasto on saatavilla Pitney Bowesin latauskeskuksessa 1.10.2022.

Mahdollisissa ongelmatilanteissa voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla (asiakaspalvelu@azolver.com) tai puhelimella 09 682 4060.


Usein kysyttyä hinnastomuutoksesta

K: Miksi postimaksukoneen hinnasto täytyy päivittää?

V: Postin muuttaessa postimaksukoneella leimattavien lähetysten hintoja, täytyy postimaksukoneen hintamuisti päivittää, jotta postimaksukone hinnoittelee lähetettävän postin oikein. Postin postimaksukoneasiakassopimuksen mukaisesti tulee postimaksukoneen muistissa oleva hinnasto olla ajan tasalla.


K: Milloin voin ladata uuden hinnaston postimaksukoneeseeni?

V: Uusi hinnasto on ladattavissa aina viimeistään uuden hinnaston astuessa voimaan. Jos hinnasto on ladattavissa aiemmin, ilmoitamme siitä verkkosivuillamme. Vaikka hinnaston lataa etukäteen, se astuu voimaan vasta hinnastonmuutospäivänä.


K: Miten uusi hinnasto ladataan?

V: Uusi hinnasto ladataan yhdistämällä postimaksukone Pitney Bowesin latauskeskukseen päivitysohjeen mukaisesti.


K: Mistä tiedän mikä postimaksukone minulla on?

V: Postimaksukoneen malli käy ilmi sarjanumerosta, joka on osa postimaksuleimaa. Mallin ja sarjanumeron vastaavuudet löytyvät hintamuistin päivitysohjeesta.


K: Mitä teen, jos uuden hinnaston lataaminen ei onnistu?

V: Hinnastopäivityksen ensimmäisenä päivänä latauskeskuksessamme saattaa olla ruuhkaa, kun useat tuhannet koneet lataavat uuden hinnaston. Jos lataaminen ei heti onnistu, yritä hetken kuluttua uudelleen.


K: DM50/55 ei käytä uutta ladattua hinnastoa tai näyttö ei ole perustilassa

V: DM50/55 saattaa vaatia uudelleenkäynnistyksen, jotta uusi hinnasto tulee käyttöön. Käynnistä laite uudelleen irrottamalla virtapistoke ja kytkemällä se uudelleen.


K: Postimaksukone ei leimaa hinnaston lataamisen jälkeen?

V: Osa postimaksukoneista vaatii hinnastopäivityksen jälkeen tuoteseurantapäivityksen ennen kuin koneella pystyy leimaamaan. Koneen täytyy siis ottaa yhteyttä latauskeskukseen kahdesti ennen kuin se on käyttövalmis.


K: Esiasetukset muuttuneet tai kadonneet

V: Jos postimaksukoneessa olevat esiasetukset ovat muuttuneet tai kadonneet, ne tulee tallentaa uudelleen. Jos tarvitset apua esiasetusten uudelleenmäärittelyssä, soita Pitney Bowesin asiakastukeen, puh. 09 682 4060.


K: En löydä uudesta postimaksukonehinnastosta pakettilähetysten hintoja, miksi?

V: Posti siirtää pakettien lähettämisen Posti SmartShip –palveluun, ja siksi pakettien hinnoittelu postimaksukoneella päättyy 31.12.2017.


K: Miten lähetän jatkossa pakettini?

V: Paketit voi lähettää Posti Smartshipistä tai muiden kuljetusliikkeiden lähetyssovelluksista. Pitney Bowesin SendKitillä tulostat pakettilähetyksiin tarvittavat osoitekortit kätevästi ja edullisesti. Lue lisää SendKitistä täältä


Postimaksukoneen hinnaston päivittäminen

Kaikki Pitney Bowesin postimaksukonemallit käyttävät Intellilink-teknologiaa, jonka avulla niiden kaikki päivitykset voidaan ladata suoraan verkosta. Alta löydät mallikohtaiset ohjeet hinnaston päivittämiseksi. Konemallia napsauttamalla näet kuvan laitteesta ja löydät ohjeen sen päivittämiseksi.

Voit varmistaa postimaksukoneesi mallin sarjanumeron perusteella, joka löytyy postileimasta. Löydät mallikohtaisen sarjanumeron alla olevien päivitysohjeiden alusta.

DM50/55 päivitysohje:

(Sarjanro alkaa 98 tai 79. Löytyy postileimasta)

Varmista, että laite on kytketty verkkoon tai puhelinlinjaan tai siinä on käytössä Pitney Bowesin digitaalinen konvertteri.

Ota yhteys latauskeskukseen painamalla seuraavasti:

  • VALIKKO
  • 4 KERTAA NUOLI YLÖS
  • ”Ota yhteys Pitney Bowesiin?” KYLLÄ
  • Laite soittaa latauskeskukseen
  • ”Uusi ohjelmisto käytettävissä, päivitys?” KYLLÄ


Päivitys kestää n. 2 min.
Uusien hintojen astuessa voimaan sammuta virta laitteesta ja käynnistä uudelleen, jonka jälkeen uudet postimaksuhinnat ovat käytössä.

DM90i/DM110i/DM160i/DM220i päivitysohje:

(Koneen takana oleva sarjanro alkaa 124, saman sarjanumeron löydät postileimasta ilman ykköstä PB24)

Varmista, että laite on kytketty puhelinlinjaan tai verkkoon (LAN tai PC Meter Connect).

Ota yhteys latauskeskukseen painamalla seuraavasti:

  • VALINNAT
  • 2 KERTAA SIVU ALAS
  • Valitse: ”Latauskeskus”
  • Valitse: ”Päivitykset”
  • Postimaksukone ottaa yhteyttä latauskeskukseen
  • Kun laite ilmoittaa että päivitys on saatavilla, suorita päivitys näytön ohjeiden mukaan.


Päivitys kestää n. 2 min.
Uuden hinnaston voimaantulopäivänä ota vielä yhteys latauskeskukseen tekemällä laitteella saldokysely.

DM300C/DM400C/DM425C päivitysohje:

(Sarjanro alkaa 99… Löytyy postileimasta)

Varmista, että laite on kytketty verkkoon tai puhelinlinjaan tai siinä on käytössä joko Pitney Bowesin digitaalinen konvertteri tai Pitney Bowesin WiFi-reititin.

Ota yhteys latauskeskukseen painamalla seuraavasti:

  • VALIKKO
  • 2 KERTAA SIVU ALAS
  • Valitse: ”Latauskeskus”
  • Valitse: ”Tarkista päivitykset”
  • Postimaksukone soittaa latauskeskukseen
  • Ilmoittaa että päivitys on saatavilla
  • Valitse: ”Lataa nyt”

Päivitys kestää n. 2 min. jonka jälkeen kone ilmoittaa että päivitys on valmis. Painakaa ”Paluu”.

Pitney Bowes Connect+ -sarja

Hintamuistin päivitysohje.

  • Mene Connectin Etusivulle.
  • Napsauta kuvaketta ”Hinnat ja päivitys” ja toimi näytön ohjeiden mukaan. Valitse asennusvaihtoehdoksi ’Asenna nyt’.

Artikkelit

  • Azolver TRAXsuite Parcels

  • TERVETULOA HINNASTOPÄIVITYSSIVULLEMME

  • Azolver Tracking Solutions

  • Tuki ja asiakaspalvelu

Sinun Azolver
Azolver myynti

Azolver myynti

Myynti- ja asiakaspalvelu
+3589 6824 060
asiakaspalvelu@azolver.com

Lähetä yhteystietosi

Tätä sivustoa suojaa reCAPTCHA ja Google
Yksityisyys ja Käyttöehdot ovat voimassa.


Hekin luottavat Azolveriin

Lue lisää
Azolver Suomi Oy
Azolver
Osoite

Itälahdenkatu 22A | 00210 Helsinki
PL 109 | 00211 Helsinki

Aukioloajat & yhteystiedot

ma–pe 8:00–16:00

Asiakastuki & tekniset palvelut

Puh: +358 9 6824 060