Chalmersin teknillinen yliopisto Göteborgissa on Ruotsin toiseksi suurin yliopisto. Yliopisto tekee tutkimusta sekä tarjoaa tekniikan, tieteen, merenkulun ja arkkitehtuurin koulutusta. Chalmersilla on 10 300 kokopäiväistä opiskelijaa ja 3 100 työntekijää. Yliopisto käsittelee päivittäin noin 300 pakettia, 50 kirjettä ja kolme kuormalavaa, ja sillä on keskusvarasto, jonne kaikki lähetykset saapuvat. Sieltä lähetykset kuljetetaan eri kampuksille.
Ennen yhteistyötä Azolverin kanssa Chalmersilla oli kaksi eri toimittajaa, jotka hoitivat pakettikuljetuksia, mikä aiheutti haasteita logistiikkaprosessille. Viestinnän ja tiedonkulun helpottamiseksi sisäisessä ja ulkoisessa logistiikassa Chalmers päätti hankkia palvelut yhdeltä toimittajalta. Yliopiston yhteistyö Azolverin kanssa on jatkunut useita vuosia.
"Samaan aikaan pakettien määrä kasvoi tilausjärjestelmämme kautta ja lähetyksiä pystyi paremmin ja selkeämmin hallitsemaan."
-ULLA LINDBLOM
"Aloitimme alun perin yhteistyön Azolverin siksi, koska halusimme täysin hallita Chalmersin sisäistä logistiikkaa. Meillä oli aiemmin ollut ongelmia pakettien kanssa, jotka eivät saapuneet oikeille osastoille tai oikeille ihmisille. Halusimme korjata tilanteen ja pystyä seuraamaan, missä kukin lähetys oli kulloinkin. Samaan aikaan pakettien määrä kasvoi tilausjärjestelmämme kautta ja lähetyksiä pystyi paremmin ja selkeämmin hallitsemaan", kertoo Chalmersin postituksesta vastaava Ulla Lindblom.
Azolverin SendSuite Tracking -ratkaisu on auttanut Chalmersia seuraamaan logistiikkaansa organisaatiossa. Nykyään tavaroiden vastaanottokeskuksessa on lajitteluosasto, joka tarkistaa jokaisen paketin, merkitsee sen oikealla kampuskohtaisella tarralla ja lähettää sen postikärryllä eteenpäin, mikä kuljettaa tavarat lopulliseen määränpäähänsä. Pakettiauto ajaa kerran tai kahdesti päivässä tavaroita vastaanottokeskukseen ja takaisin. Viestintä sujuu helposti, kun kaikesta vastaa yksi toimija.
Ulla Lindblom on tyytyväinen Azolverin palveluun, sillä SendSuite Tracking -ratkaisu on mahdollistanut, että sekä taloushallinto että Chalmersin henkilökunta saavat helposti selville, missä järjestelmään lisätty paketti on. Se tekee prosessista sujuvan.
- Azolverilla on hyvä tekninen tuki ja he kuuntelevat asiakkaidensa tarpeita. He ovat ammattitaitoisia ja tehokkaita, ja suosittelemme mielellämme heidän palveluitaan muille, Lindblom sanoo.